2011-01-20
 21:54:36

VITRYSSLAND


FREDAG!
Om ett tag ska jag ta bussen in till stan och möta mina fina vänner i stan för frukost/fika. Dessa vänner, Emma och Sofia lärde jag faktiskt känna när jag var på min livs resa. I Vitryssland. Fick möjlighet att åka dit när jag gick i tvåan på gymnasiet. I början på resan hade jag fruktansvärd hemlängtan men när jag väl började lära känna de andra som var med ville jag nästan inte åka hem. Det var som ett summercamp, så vi var hela tiden med vitrysska ungdommar.

Under lägret gjorde vi massviss med övningar, åkte skridskor, spela fotboll och pingis. Vi hade även fritid då vi fick titta runt i byn där vi bodde. Det var verkligen en upplevelse att få uppleva den kulturen, så himla olikt Sverige. Jag är verkligen glad att jag åkte, först tvekade jag. Men under den resan förändrades jag som person. Jag fick ett helt nytt perspektiv på livet. Det finns så mycket jag skulle vilja berätta, men det är svårt att få ner i ord. Trots att många av dem bara pratade ryska hade vi så himla roligt ihop. Man förstod varandra ändå, självklat inte alltid men för det mesta. Man blev faktiskt så bra vänner att det var jobbigt att åka hem sedan. Man visste ju att man antagligen aldrig kommer träffas igen. Denna resan är nog ialla fall något av det bästa jag upplevt.






Bilderna är tagna av mig och lånas endast vid tillåtelse.


Tobias Martinsson - PhotoFrame

sv, Gött att höra :) Bara fint här med :D Planer för helgen?

Tack så mtk :D



PUBLICERAT: 2011-01-21, 09:20:25 | URL: http://photoframe.blogg.se/
Viola Söderberg

sv; nice :D vad gör du då ? :)



PUBLICERAT: 2011-01-21, 10:59:23 | URL: http://violasplace.blogg.se/
GUEVACCI

oki, samma här;P händer nåt kul ikväll?



ja men visst sommar är bäst!



PUBLICERAT: 2011-01-21, 15:23:21 | URL: http://guevacci.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: